maanantai 1. lokakuuta 2012

26. raskausviikko lähenee loppuaan

...ja jossain luki, että vauvalla on nyt 50% mahdollisuudet selvitä hengissä, jos hän päättäisi syntyä nyt. Kuulostaa hyvältä, mutta olen silti iloinen joka ikisestä päivästä, jonka hän malttaa pysytellä mahassa.

Kova myllääminen on joka päivä menossa! Tilasin myös äitiyspakkauksen, mutten tietenkään saanut vietyä Kelaan raskaustodistusta. Saisinkohan sen tehtyä tällä viikolla? Sen lisäksi yritin kovasti täyttää jotain muuta lomaketta liittyen äitiyspäivärahoihin ja muihin tukiaisiin. Olin luullut, että voisin toimittaa Kelaan vanhan työpaikkani viimeisen palkkakuitin, koska viimeinen kuukauteni siellä oli ns.se kuudes kuukausi, joka lasketaan mukaan jos mennään tuoreimpien tulojen, eikä viimeisen vahvistuneen verotuksen mukaan. FAIL!

Eei, ehei, ehei. Edellisen työnantajani pitääkin täyttää se fucking nettilomake myös! Y17 se oli muistaakseni nimeltään. Eli kerrataanpas:

Minä täyttänyt netissä.
Edellinen työnantaja täyttää netissä lomakkeen.
Nykyinen työnantaja täyttää netissä lomakkeen.

Mutta raskaustodistus, raskaustodistus pitää toimittaa Kelaan paperiversiona. Sitä ei voi skannata ja lähettää. Puhumattakaan, että näkisivät jostain viranomaisten yhteisestä tietokannasta mikä asianlaita on.



1 kommentti:

  1. Heissan.

    Olen vähän taukoillut kun elämä muutenkin niin kiireistä,mutta kuin kaikki tähän asti niin mukana ollaan vielä! Tosiaan olen vasta viikolla 15.
    Noi paperihommat ovat kyllä aina yhtä vaikeita eikä auta vaikka olis jo kolmas kerta kun tekee niitä...

    Ansku

    VastaaPoista