keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Kiitoksen sana HR- osastolle

Perskeles!

Soitin Kelaan ja tarkistin, että kai kaikki tarvittavat lomakkeet ja loppulappuset ovat saapuneet sinne. No arvatkaas miten on!

Nykyiseltä työntantajalta EI ole tullut palkkatietoja! Viimeinen ilmoittamispäivä on tänään! Muutoin Kela myöntää korvaukset vuoden 2010 verotuksen perusteella ja EHKÄ voi saada jossain vaiheessa oikaisun.

Sen sijaan edellinen työnantaja oli, ihme kyllä, jo toimittanut oman osuutensa.

Minähän olin lähettänyt meiliä nykyisen firman HR- osastolle ja kysynyt, miten pitää toimia. Olin saanut sieltä ohjeet täyttää netissä Kelan lomake ja lähettää sen myös HR:ään yhdessä raskaustodistuksen kanssa. Sen lisäksi ohjeessa sanottiin, että pitää tehdä ilmoitus työnantajalle (siis esimiehelle) ja sitten "tämän jälkeen sopimus äitiysvapaasta toimitetaan HR:n toimesta esimiehelle. Esimies ja toimihenkilö allekirjoittavat sen ja lähettävät takaisin HR:ään. "

Eli minä tulkitsin sen niin, että kun olen lähettänyt Kelan lapun ja raskaustodistuksen HR:ään, he lähettävät esimiehelleni jonkun lomakkeen, jonka me yhdessä täytämme.

No ei ole näkynyt, ei. Surffailin eilen intranetissä ja sattumalta löysin tuon lomakkeen! Siis sen, mihin minä itse ja esimieheni laitamme puumerkkimme! AAARRRGGHHHH  siis tuosta ei kukaan puhunut mulle mitään!

Onneksi tänään on se viimeinen mahdollinen päivä. Paperi on nyt printattu, nimmaroitu ja skannattu. Nyt odotan vielä pari minuuttia, että alkaa HR:n puhelinaika  (kyllä, luitte oikein. Sinnepä ei noin vain soitellakaan). Saavat hittovie tänään lähettää palkkatiedot Kelaan, koska muuten alkaa vituttaa rankasti. Ja saavat myös kyllä hyväksyä skannatun version paperista! Voin lähettää sen postissa perästäpäin, mutta tähän hätään skannatun version on riitettävä.

Eli meni taas aika tiukille. Kiitoksia kaikille osallisille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti