lauantai 25. elokuuta 2012

Painon nousu raskauden aikana

En omista vaakaa. Lähin vaaka löytyy Elixiasta, jonne en valitettavasti ole viitsinyt raahautua...
En tiedä ollenkaan, mitä painan.

Raskauden aikana painon pitäisi ilmeisesti nousta 8-15 kg. Hoikilla ihmisillä suhteellisesti enemmän, kuin lihavilla. No entäs normaalipainoisilla? Olen aikuisiällä painanut paaaljon, paaaljon vähemmänkin, kuin ennen raskauden alkua. Mutta olin kuitenkin normaalipainoinen, omasta mielestäni kohtuullisen hoikan näköinenkin. Mulla on kohtuullisen paljon lihasmassaa ja lihakset kehittyvät nopeasti ja helposti. Luulen, että juuri niiden muskeleiden takia painan enemmän kuin moni muu, joka näyttää saman kokoiselta ja käyttää samaa vaatekokoa. Paljonkohan mulle sitten tätä iloa ja kiloa tulee?

Ekan ja tokan neuvolakerran välillä paino oli mukamas noussut n. 1,5 kg, mutta mä en ihan sokeasti siihen luottaisi. Mulla muutenkin paino heittelee pari kiloa suuntaansa riippuen päivästä, joten pelkät 2 mittauskertaa eivät vielä riitä kertomaan totuutta.  Ihan hirveän läski olo mulla ei periaatteessa ole, en vaan ole vielä sinut tuon mahan kanssa. Mulla ei ole ikinä, ikinä ollut pömppömahaa. Joillainhan on aina sellainen kiva röllykkä (karmea sana!), mutta mulla on ollut näkyvät vatsalihakset. Lihominen on näkynyt ekana reisissä.

Ei varmaan ole tullut hirveästi painoa, uskoisin. Mulle menee nimittäin kaikki vanhat housut jalkaan ihan normaalisti, nappi ei vaan vatsan takia mene kiinni. Eli jos sitä ylimääräistä fläsää olis tullut enemmänkin, sen pitäisi näkyä muuallakin kuopassa, vai mitä?


Vielä ei kyllä voi innostua, koska kerran massakausihan on vasta aluillaan. Ei tässä alkuvaiheessa niin paljoa kiloja pidäkään tulla.

Vertailun vuoksi: kun mutsi aikoinaan lähti NKL:lle synnyttämään mua, vaaka näytti lukemaa 60kg. Ja vajaa viikko myöhemmin, kotiin lähtiessä, siellä oli ollut lukema 52kg. Että repikääs siitä. Ja samalla mutsilta katosi joka ikinen sääri- , reisi- ja kainalokarva. Eivätkä ne ole sen koommin kasvaneet takaisin.

Sanoisinpa, että vähän herättää kateutta tuo kaikki.

(Ne karvat tais sitten siirtyä mulle. Joudun sheivaamaan joka saatanan päivä, mutta en ole raakuuteen ostaa epilaattoria, vaikka se varmasti helpottaisi ja säästäisi aikaa. Ja maksais itsensä takaisin äkkiä)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti